שְׁאֵלָה:
תלמידי המתמטיקה רואים בי תלמיד כיתה קשה. האם עמדת ההוראה שלי שגויה?
initial_D
2016-10-06 01:16:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני סטודנטית בכיתה מתמטיקה בבית ספר ציבורי גדול ועלינו לעשות ת"א בכל סמסטר.

קיבלתי שיעורים בדרגות נמוכות יותר בסמסטרים האחרונים וזה היה די קשה עבורי . למרות שאני אדם די נחמד באופן כללי, אני מתקשה כל כך לסבול את רשלנות התלמידים שלי, לטעון לנקודות נוספות כשלא מגיע להם, ופשוט להסביר דברים פשוטים מאוד לתלמידים שוב ושוב באופן כללי (למשל, מדוע log (a + b) אינו שווה ל- log (a) + log (b)).

אני בטוח שרבים יחשבו שהגישה שלי שגויה, וכנראה שאני צריכה לשמוע את זה. אני גם "תלמיד כיתה קשה", כמו שהתלמידים שלי בטח היו קוראים לי. באופן שגדלתי, קשה מאוד לקבל אנשים שלא עובדים קשה, אלא מרגישים זכאים לציונים טובים. יש לי תלמידים שמגיעים אלי ושואלים איך הם יכולים להשיג נקודות נוספות בלי לעשות שום עבודה בפועל. אני מרגיש נעלב מכך.

תן לי לדעת מה אתה חושב על הוראה באופן כללי. אני נהנה לעשות מחקר במתמטיקה ורוצה להיות באקדמיה בעתיד. עם זאת, אני מרגיש שזו יכולה להיות בעיה עבורי אם אני כל כך שונא ללמד. האם עלי לחשוב בצורה חיובית יותר על כך?

הייתי מנסה למצוא דרך לעבוד בזה. אל תיקח את זה באופן אישי זו ההצעה הראשונה שלי. תמיד תצטרך להסביר דברים שוב ושוב. זה חלק מהעבודה. התגמול מגיע בפעם האחרונה שנשאלת השאלה, ולא הראשונה. (או לפעמים אפילו כמה סמסטרים אחר כך כשאתה מקבל את הפתק המקסים שאומר, "תודה על כל העידוד שלך! לא קיבלתי את זה אז אבל אני מקבל את זה עכשיו!")
קשור: [מה לעשות בנושא "גרובנים כיתה?"] (Http://academia.stackexchange.com/questions/9014/what-to-do-about-grade-grubbers)
אני מציע ששאלה זו תקבל תג ארה"ב או דומה, מכיוון שהדברים אינם זהים במדינות ומערכות אחרות
שאל אותם: "האם אתה רוצה הערכה כנה _עכשיו_ כאשר זה משפיע רק על הציונים שלך, או שאתה רוצה להתפנק וללמוד על כישורי_האקטואליים שלך על ידי פיטורים מאוחר יותר?"
ההערות אינן לדיון מורחב; השיחה הזו הועברה לצ'אט (http://chat.stackexchange.com/rooms/46459/discussion-on-question-by-initial-d-my-math-students-consider-me-a-harsh- כיתה).
מצאתי שזה הקשה ביותר בקרב תארים מקצועיים שעבדו קשה מאוד בכדי לקבל את ההזדמנות לעזוב את ארץ מוצאם כדי ללמוד באוניברסיטה אמריקאית. סטודנט אמריקאי טיפוסי בקולג 'אינו מונע כמו סוג של סטודנט בכיתה - - הוא כנראה לא יכול היה לתת סיבה טובה מדוע הוא בכלל בקולג '. אני ממליץ שאם לא תוכל למצוא דרך ליהנות מהוראה, אתה צריך לעזוב את האקדמיה לאחר קבלת התואר.
בשל פרסום שלילי כלשהו לפני שנים רבות, רוב בתי הספר דורשים מכל הצוות, כולל פרופסורים קבועים, ללמד כמה שיעורים לתואר ראשון. (כדוגמה, השיעור של מבתי לפיזיקה בשנה שעברה לימד ליסה רנדל, פיזיקאית תיאורטית ידועה). אם אתה רוצה להיות באקדמיה תצטרך ללמד, ותצטרך להתמודד עם תלמידים שכנראה אינם מסוגלים ומוטיבציה כמוך בתחום המתמטיקה. בהצלחה.
להיות שקוף, להיות תקיף ולהקפיד. קבעו את כללי הציון, דנו עם עמיתכם והסבירו זאת לתלמידים שלכם. ואז דרג את כל המבחנים על פי כללים כאלה. אם התלמיד מתלונן על נקודות נוספות שאינן ראויות להן, הוכיח שהן טועות. לפעמים אתה יכול להיות ממש מרושע ולשנות את כל השגיאות שהתלמיד עשה תוך שהוא "מזניח" את מה שעשה נכון.
אתה לא שטר של 10 $ שאהוב על כולם. לא משנה מה שתעשה, יהיו אנשים שרוצים יותר.
@TobiasKienzler, אתה * בדיוק * נכון. אשמח שזו תהיה תשובה כדי שאוכל להצביע עליה. ;)
האם אתה יכול לפרט עבור דוברי אנגלית שאינם ארה"ב ואינם שפת אם? מה הפירוש של "בית ספר ציבורי גדול"? האם זה תיכון או משהו אחר?
כיצד שאלה זו לא יכולה להיות לגמרי מבוססת על אופציות וזאת ללא הרבה נתונים?
האם אתה הת"א היחיד לקורס זה? אם לא, האם האחרים קשים באותה מידה?
אתה מדבר על "סטודנטים" - האם כולם זהים? קל להתמקד בתלמידים השליליים, אלה שמנסים לשחק את המערכת (או שהם דווקא חסכוניים / 'מודעים לכיתה'). בתהליך זה, אתה יכול להתעלם מהרוב שפועל נהדר. אז, מכל התלמידים בקורס שלך, כמה באמת מתנהגים כך? אתה במתמטיקה, לכמת את הבעיה.
שתיים עשרה תשובות:
Jeff
2016-10-06 01:53:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן, נראה שיש לך יחס רע כלפיו, אבל אני חושד שידעת זאת. הייתי מציע לנסות ככל יכולתך להכניס את עצמך לנעליהם:

  1. לא כולם נהנים מאותם דברים שאתה עושה. מה הנושא שהיית צריך לקחת בית ספר אבל לא נהנית? האם אתה יכול לדמיין לא להתאמץ כל כך או להראות לזה הרבה כבוד כמו מישהו שילמד את זה בכיתה?
  2. זה לגמרי רציונלי שמישהו ינסה למקסם את ציוניו. אני חושב שכולם מוצאים את זה מעצבן כשסטודנטים דוחפים לכל נקודה אחרונה שהם יכולים, במיוחד כשלא מרגישים שהם הרוויחו אותה. אני רוצה להזכיר לעצמי שזה הגיוני הגיוני לחלוטין לנסות להשיג את הציון הכי טוב שאפשר במינימום מאמץ. זה לא אומר שאתה נכנע להמלצותיהם, כמובן , אבל אם אתה מבין מאיפה הם באים אז זה לא תואם גם לעזור להם וגם לשמור על שפיותך.
  3. כולם עסוקים. הרבה תחומי דרגה מסתגלים לחיים מחוץ לבית בפעם הראשונה, לוקחים על עצמם אחריות בפעם הראשונה וכנראה שוחים בפעילויות חברתיות וחוץ-לימודיות. זה מה שהם אמורים לעשות; רק זכור שהשיעור שלך הוא לא הדבר היחיד שנמצא על הצלחת שלהם.
  4. הדברים שאתה מוצא קלים, אחרים מוצאים אותם קשה. נתת כמה דוגמאות לכללים לוגריתמיים במיוחד. בעיניך, זה טריוויאלי. אתה לא יכול להבין איך זה לא טריוויאלי למישהו אחר - זאת אומרת, אתה כנראה אפילו סתם אמרת להם שזה טריוויאלי! אבל אני מהמר שאתה יכול לחשוב על תחום ש אתה נאבק בדברים שמומחה מוצא טריוויאלי. שפות זרות הן דוגמה טובה עבורי - אני יכול לשמוע איך לומר משהו בשפה חדשה שוב ושוב, וזה פשוט יוצא לי מהראש כעבור דקה.

עם זאת, הצעת לך "לשנוא" הוראה. אם אתה באמת עושה זאת, אולי זה לא בשבילך. מצד שני, אתה כאן שואל על זה, אז אולי אתה מעוניין לשנות. לשם כך, השתדל להכניס את עצמך לנעלי התלמידים שלך וזכור שהם פשוט מנסים להסתדר. חלקם ייכשלו, וזה בסדר. אבל אתה יכול לעזור ל כולם כולם, גם לאלה שלעולם לא ישיגו את הנושא שלך, מבלי להתרעם עליהם.

@JeffL. תשובה נהדרת, ג'ף. אני מאוד אוהב את תשומת הלב שלך להסתכל על זה מ- POV של התלמידים. כיזם רוב הקריירה שלי, אני חושב על התלמידים שלי כלקוחות שלי. הם משלמים עבורי שילמד אותם נושא. במקום להתלונן עליהם, הרשה לי לחשוב על הצרכים שלהם כדי שהם יקבלו את מה שבא להם ואין להם סיבה להתלונן עלי!
ההערות אינן לדיון מורחב; השיחה הזו הועברה לצ'אט (http://chat.stackexchange.com/rooms/46392/discussion-on-answer-by-jeff-l-my-math-students-consider-me-a-harsh- תלמיד כיתה).
אני לא אוהב את התשובה הזו. אפשר לכבד ולגלות אהדה לתלמידים כצעירים עסוקים שלא נהנים מהחומר ורוצים ציון הכי טוב שאפשר, מבלי להכניס סנטימטר לסטנדרטים לציון. להילחם על נקודות שלא מגיע לך אולי רציונאלי, אבל זה לא מוסרי.
@JeffE לדעתי * אפשר לכבד ולסימפטיה לתלמידים כצעירים עסוקים שלא נהנים מהחומר ורוצים ציון הכי טוב שאפשר, מבלי להניב סנטימטר על תקני ציון * זה די הרבה מה שאמרתי. אתה השני שמביא זאת, אז או שלא הייתי מספיק ברור עם * זה לא אומר שאתה נכנע להמלצותיהם * או שזה נושא שלמורים יש תגובה קרבית.
נראה שזה לא מתייחס לאחת השאלות העיקריות ב- OP, של דירוג קשה, אולי תוכל [לערוך] כדי להבהיר זאת?
אני לא חושב שההקבלה שלך בנקודת הקליע האחרונה היא תקפה. במתמטיקה אפשר להוכיח מהגדרות ש $ \ log (ab) = \ log (a) + \ log (b) $ ולהוכיח מדוגמאות ש $ \ log (a + b) \ not = \ log (a) + \ log (b) $ באופן כללי. בשפות זרות זה די שרירותי; אין שום סיבה אינהרנטית מדוע, למשל, צריך להיות _לחם_ בזמן של _לחם_ במקום * _נלחם_. לי אישית יש הרבה יותר אהדה לתלמידים שבאמת גרועים במתמטיקה מאשר לאלה שהם פשוט הוגים מרושלים.
@anomaly אם למשהו יש הוכחה לוגית או מתמטית מאחוריו אין כל השפעה על העובדה שאנשים מסוימים ימצאו דברים קשים שלאחרים הם קלים - כולל מתמטיקה.
"בטח אפילו * אמרת להם * שזה טריוויאלי" צחק בקול רם.
Sana
2016-10-06 01:51:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אישית גיליתי שזה השתפר ככל שהשנים עברו. זה היה מרגיז כאשר תלמידים צעירים ממני בקושי בכמה שנים היו מתלוננים ומתחננים על ציונים, אבל ככל שאתה מתבגר התלמידים נעשים כל כך צעירים שהם חמודים ולא משנה מה הם עושים!

כמו כן, אתה צריך להעריך את מצבך באופן אובייקטיבי. אם בבית ספר ציבורי גדול אתה מתכוון לברקלי או מישיגן או אחרים מהסוג ההוא ואתה אחד התלמידים הכי חזקים שם, ההוראה אולי לא משנה כל כך בקריירה שלך (זה עדיין חשוב, אבל יהיו דברים אחרים שיגרמו לך שווה עבודה) אבל אם אתה רואה את עצמך כבינוני, ההוראה חשובה מאוד בהעסקת קביעות, אז כדאי שתתרגל לזה. יתר על כן, אפילו לכמה בתי ספר מהשורה הראשונה מעוניינים מאוד ברשומות ההוראה שלך, אפילו בשלבי גיוס פוסט-דוקטורט, כך שאם אתה עושה עבודה גרועה אתה מצמצם את עצמך מכמה משרות.

נהיה נגיש יותר ויותר קשר עם התלמידים שלך (וזה הרבה יותר קל לעשות כתלמיד כיתה) גם יהפוך את זה למהנה יותר.

VonBeche
2016-10-06 01:52:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן, אתה צריך לחשוב יותר חיובי על זה, ולפחות לא לקחת את זה באופן אישי.

התלמידים מרושלים, ואתה צריך לחזור על דברים. כך אנשים לומדים, אל תתפלאי. אם הם היו מבינים הכל בפעם הראשונה שהם רואים את זה, לאף מורה לא תהיה עבודה. אל תיקח את זה אישי. טיפ נוסף: אם סטודנט רוצה לקבל נקודות על משהו שהוא לא בסדר, הוא יכול ללכת למנחה שלך. אל תצייר את הדיון.

התלמידים רוצים לקבל נקודות בחינם. כמובן, כולם רוצים שיהיו להם דברים בחינם. אל תרגישו נעלב, ופשוט דרגו את הדרך בה אתם חושבים שנכון. לא אמורה להיות שום בעיה לומר למבוגרים שהם לא משיגים משהו.

הרעיון שהתנהגות זו אינה הוגנת, פוגענית או מכבדת הוא רק בראשך. אתה לא יכול לצפות מכולם לעבוד קשה / להיות חכמים כמו שאתה עצמך. תחשוב כמה רע היית עושה בקורס בשפה סינית (ומה היית שואל את המורים אם באמת היית צריך לעבור את הקורס הזה).

אני חושב שתגובה זו מפספסת, בכיוון השני, את החוויה של תלמידים רבים וטובים (במיוחד במתמטיקה). * מעולם * לא התחננו לנקודות בשום קורס מכל סוג שהוא (לא אני ולא חברים; ממש לא יעלה על הדעת). בדרך כלל * תמיד * עשינו * רעיונות במצגת אחת (ונראה היה שלמורים היו מקומות עבודה מאובטחים). לקח לי כמה שנים עד שהתחיל לעלות על דעתי שרוב סטודנטים בקולג 'שלי בקהילה נמצאים במצב שהם פשוט * לא זוכרים דברים *, אחרי שהראו אותם פעם או מספר פעמים. עדיין קשה להתייחס לאיך זה חייב להיות.
אתה לא צריך ללכת למפקח שלך. אתה המורה, אתה יכול להחליט איך אתה מדרג לעצמך. אם התלמיד טועה, כדאי שיהיו לך הכלים להסביר מדוע.
התכוונתי פשוט: אתה יכול פשוט להסביר מדוע אתה לא נותן להם את הנקודות. אם הם לא מסכימים הם יכולים ללכת למפקח שלך, ואתה יכול לומר שזה לא עומד לדיון.
אני מסכים עם רוב התשובה הזו. החלק שמטריד אותי הוא שאני מאמין שטענות על נקודות לא מכבדת. זה דבר אחד לבוא לפרופסור שלך ולשאול מה עשית לא בסדר, לדון במשהו שאתה מאמין שהוא טעות, או אם יש משהו שאתה יכול לעשות כדי להשיג ציון טוב יותר. זה לגמרי אחר לנסות לסחוט יותר נקודות ממה שהרווחת. גם כשלא צלחתי בקולג ', לא ניסיתי לשכנע פרופסור להעניק ציון טוב יותר ממה שהגיע לי. ואם אתה מתעקש לנסות והכיתה אומרת, "לא", זה מאוד לא מכבד להמשיך ולהתגרות עליהם.
goblin
2016-10-06 06:35:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כמה הערות, ללא סדר מסוים:

  1. אני לא חושב שיש לך יחס רע. וציפיות גבוהות הן דבר טוב.

  2. חשוב להסביר תחומים וקודי תחומים. הסביר את היומן הזה: ℝ > 0 → ℝ. וודא שהתלמידים מבינים שלוג ( x ) אין פירושו "זמני יומן x.”

  3. לא של כולם המוח מחווט למתמטיקה. יש אנשים שצריכים לראות log₂ (1) + log₂ (1) = 0, log₂ (1 + 1) = 1 כמה פעמים לפני שהוא שוקע בתוך זה כתיב שווה את המובן מאליו:. ראינו רק כי log₂ (x) + log₂ (y) = log₂ (x + y) לא עובד עבור אותם ערכים מסוימים של x ו- y. ארגו, זה לא חוק אוניברסלי. אוקיי - זה לא מתקיים לכל הערך האפשרי של x ו- y. אז זה לא חוקי תקף. אז אם יש לנו רישום של log₂ (x + 3) איפשהו, אנחנו לא יכולים פשוט להחליף אותו עם log₂ (x) + log₂ (3), כי אין לנו חוק אוניברסלי זמין שמבטיח ששני הביטויים האלה הם הולך להיות שווה. יתכן שתמצא את הדיון הזה מועיל.

  4. אם סטודנטים רבים עושים את אותה הטעות, תפקידך בתור ת"א הוא להתחיל את הטוטה על ידי הסבר על דברים שאנשים טועים. יתכן שתצטרך לעשות זאת שוב ושוב ובאמת לאיית זאת. ראה (3).

  5. אל תהיה קשה מדי לרישול. המציאות היא, שלא רק המתמטיקה של התלמידים היא מרושלת. המתמטיקה שלך מרושלת. גם שלי! למרבה הצער, השפה המתמטית שקיבלנו בירושה אינה מצוינת מספיק בכדי לייצר מתמטיקה לא מרושלת. אולי בשנת 2066 הדברים עשויים להיות שונים. ככל הנראה, המתמטיקה תהיה פורמלית על ידי מחשב, ולפיכך כל כך מדויק כמו שהתכנות עכשיו. אבל זה לא המקרה כרגע, ואם הייתי יושב באחת מהטוטס שלך, כנראה הייתי יכול להצביע על עשרות דרכים בהן אתה מרושל. אז פשוט תלך קל, בסדר? הרעיון הוא ללמד, ולא להעניש.

  6. לעולם אל תגלה זלזול בתלמיד. אֵיִ פַּעַם. באופן אישי, אני בעיקר שומר על שליליות / בוז לספר הלימוד, לכותבי / ת ספרי הלימוד, לסימון ולעצירות הכללית של המוסכמה המתמטית. אבל אני אף פעם לא מזלזל בתלמיד. אם צריך, תקיף "לא, אתה צריך לעבוד קשה יותר אם אתה רוצה ציונים טובים יותר. אני יודע שאתה יכול לעשות טוב יותר" הוא כל מה שצריך. המתמטיקה כבר מתסכלת מספיק, אז רק להיות ידידותי, מועיל, נגיש, ואם יש צורך, איתן.

ככל הנראה אין תמיכת TeX באתר משנה זה :(
@joojaa: למרבה המזל, יש תמיכה ב- Unicode.
@Wrzlprmft זה אולי אבל לא במקלדת הטלפונים שלי :) עריכה טובה הרבה יותר קריאה
דרך לתת עצות קונקרטיות על הבעיות שהוזכרו ולעודד את השואל מבלי להניח אותן. שיהיה +1 שלי.
_ כל כך מדויק כמו שהתכנות עכשיו_ - הא! משוך את השני!
@JeffE, אני לא ממש מבין את זה ...
@goblin אם אתה חושב שתכנות מדויק, לא ראית קוד סטודנטים.
"חשוב להסביר תחומים וקודומנים." אני מקבל את התחושה שתלמידים שמתקשים ב log (a) + log (b)! = Log (a + b) הולכים להיות מבולבלים לחלוטין על ידי המונח 'שיתוף תחום' ואולי אפילו לא שמעו או הבינו ' תְחוּם'. וסימון הפונקציה שבו השתמשת יהיה דומה גם לחייזרים לחלוטין. לרוב מדובר בתלמידים שלימדו בחינוך היסודי והתיכוני שלהם להשוות בין מתמטיקה לחשבון ולראות באלגברה רק חשבון מהודר.
בשום אופן הסבר את המאפיינים של פונקציית היומן, אך אתה עלול להזיק יותר מאשר לעזרה אם תנסה להשתמש במונחים הטכניים והם אינם מכירים אותם.
@JeffE, אני חושב שאתה משלב 'דיוק' עם 'איכות'. אם סטודנט כותב קוד לא איכותי ולא יעיל שבכל זאת מבצע את העבודה - ובכן, עד כמה שזה יכול להיות מתסכל עבור האדם שעושה את הדירוג, זה לא משנה את העובדה שתכנות הוא תחום מדויק, הרבה הרבה יותר מדויק מהרוב המכריע של המתמטיקה של ימינו.
@Shufflepants, לא מסכים לחלוטין. זה בדיוק הגישה שגורמת למתמטיקה להיראות כל כך קשה! כשאתה מנסה לדמם את זה, זה באמת נהיה קשה יותר, לא קל יותר. מה שאנחנו צריכים לעשות זה לנסות לעזור לתלמיד לראות את הדברים מנקודת המבט שאנחנו עצמנו משתמשים בהם, ואם זה אומר להסביר את המושג 'קבע' ו'תפקוד ', אז יהיה זה. זו אסטרטגיית ההוראה היחידה שעובדת, imvho.
@goblin אני רק אומר שאם אתה הולך להיכנס להסברים האלה, תצטרך להקל בזה. אתה לא יכול להתחיל מיד להשתמש במונחים הטכניים לדברים עם אנשים שעדיין לא למדו אותם, ואתה יכול להגדיר כל כך הרבה מונחים בהרצאה או הסבר אחד לפני שהם לא יכולים לשמור את הכל בזיכרון לטווח קצר ההסבר שלך לא הגיוני כי כל זה נשמע כמו ג'יבריש.
@Shufflepants, אה. ובכן אני מסכים עם זה. עלי להוסיף כי imo, סימון החץ חשוב יותר מהמילה "תחום" ו"קודומין ". עצם השימוש בו מבהיר באופן מתמיד את המתמטיקה.
קוד תעשיה @JeffE Nor. גם לא קוד של פרופסור. גם לא קוד החוקר.
@goblin, בנושא מתמטיקה לא רשמית ממוחשבת, [כאן במתמטיקה] (http://us.metamath.org/mpegif/relogmul.html) היא הרמה העליונה של הוכחה מאומתת על ידי המחשב לוגריתם הטבעי שלתוצר של ריאלים חיוביים שהוא סכום היומנים.
paul garrett
2016-10-06 03:12:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ראשית, כפי שציינו אחרים, התלמידים מתנהגים באופן רציונלי על פי העדפותיהם, במובן "כלכלי". אלא אם כן יש להם מספיק תמריצים לעשות אחרת, מדוע עליהם לעשות אחרת? אך הדבר מביא לבעיה אמיתית יותר, כלומר שזה עשוי להיראות לא פרופורציונאלי לתת להם ציונים גרועים מספיק כדי לתקשר ביעילות ... ובכך להפוך אותם לבלתי זכאים לתכנית העיקרית הרצויה, הלוואות סטודנטים וכו '.

פילטר > על מגמות פוטנציאליות במקצועות לא מאוד מתמטיים. לא כדי שהם יידעו כמה חלקים מוזרים של מתמטיקה אלמנטרית, אלא כדי לראות אם הם יכולים להופיע בזמן, פעל לפי ההוראות, לעשות דברים שנדרשים גם אם הם לא רוצים, וכן הלאה.

אז, באופן מוזר, "הוראת מתמטיקה" בודקת בעיקר את הכשירות הכללית (ואולי את הנכונות להתאים לכללים בלתי מוסברים שמטילים הרשויות) של התלמידים.

ובעיקר, פונקציה זו היא המאפשרת. / גורם למחלקות המתמטיקה להיות כל כך גדולות, ובאופן יעיל לחתום על המחקר שאנחנו עושים. ברצינות, המונטיזציה של "מחקר במתמטיקה" אינה כה נמרצת, אך הוראת מתמטיקה בחטיבה התחתונה כמו פילטר היא עבודה מתגמלת באופן מהימן. תמיכה ב"תחביב "המחקר שלנו.

Daniel R. Collins
2016-10-06 06:00:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כך הצלחתי לג'יטסו את המצב הזה לעצמי.

מספר עצום של אנשים זקוקים מאוד ונואש ללמוד מתמטיקה. זהו אתגר גדול ואחריות וכבוד לעזור להם, ולהדריך אותם כיצד היא למידה אמיתית במכללה. ברור למדי שמתמטיקה היא ה הגורם המגביל הקשה ביותר בשאיפותיו האקדמיות של כל אחד. הייתי טוען שכמעט כל נושא אחר ניתן להשקות בכדי לענות על רצונותיו של המוסד, אך לא למתמטיקה. זה בעצם מסור של אמת. כפי שאמר JFK, אנו עושים את הדברים האלה "לא בגלל שהם קלים, אלא בגלל שהם קשים".

מבחינתי אני חושב על זה כמו להיות רופא (או לפחות חובש טריאז '): אבחון מה בכלל השתבש בראשם. תלמד לאתר כמה תבניות כלליות נפוצות. אבל, תמיד יהיו מקרים נדירים וייחודיים שצצים דברים שלא דמיינת בחלומותיך הפרועים ביותר. אני תמיד לומד ומשתפר בזיהוי מה שאנשים לא יודעים, או איזה טיפ שגוי במוח שלהם גרם למפל של בעיות ולעזור להם לתקן את זה. אני מוצא את זה מרתק בלי סוף.

באופן אישי, אין לי שום בעיה שאתה "תלמיד כיתה קשה" ולא אסבול מרשלנות של תלמידים. אני חושב שזה מנוסח היטב מצדך, והוא אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו יכולים לעזור להם להשתפר ברמה זו; תשומת לב לפרטים התחביריים, והעובדה שכל סמל נחשב בשפה ובדקדוק שלנו (והאמת, כל שפה אחרת; אולי אנחנו הדיסציפלינה היחידה שמעריכה את התלמיד על המבנה באופן זה יותר). בעיניי זה נשמע שאתה שומר על סטנדרטים גבוהים, ואנחנו צריכים יותר אנשים בחינוך המחויבים לכך. התסכול האמיתי הוא אם תגיע למוסד שבו הממשל לא רוצה לאפשר זאת .

עכשיו: אני מרצה מסור ואינני צריך לעשות שום מחקר. אני די מרוצה מהתפקיד הזה, ולא בטוח איך אוכל לאזן הוספת מחקר נוסף על כך (4 שיעורים בסמסטר). אבל ההוראה לבדה נעשתה ממש מרתקת ברגע שבאתי לראות בה מאבחנת קשת של מחלות מטורפות.

אני באמת לא חושב שמתמטיקה היא קשה במיוחד או הנושא היחיד שאי אפשר 'להשקות'. לא משנה מה התחושה שהופכת את זה למתמטי, זה יהיה נכון גם לגבי נושאים אחרים. אני לא מבין למה צריך לחשוב שהוראת נושא X היא קשה או מאתגרת במיוחד כדי לחשוב שהיא כדאית להפליא. ובדרך אגב, יש אנשים שמתקשים ללמוד יותר לקרוא מאשר ללמוד את כל הדברים הפשוטים והברורים בנושא המספרים! (אגב, לוגיקה סמלית נלמדת לרוב במחלקות אחרות. האם לדעתך פילוסופים המלמדים לוגיקה מתעלמים מהפרטים התחביריים?)
@cfr: נצטרך לחלוק על נקודה זו; למוסד שלנו יש סטטיסטיקה מוחצת וכואבת, שכישלון במתמטיקה גורם לרוב הסטודנטים שלנו לעזוב את המכללה, גם לאחר שנים של ניסיון מפורש להקל על תוכנית הלימודים ברמה המוסדית.
בקשר להיגיון, אני חובב עצום של לימוד זה, חושב שזה צריך להיות נדרש מכל התלמידים, ואני חושב שלא שיהיה תנאי מוקדם זה קישור חסר חשוב. בלוג שכתבתי בנושא לפני כמה שנים: http://www.madmath.com/2012/07/teach-logic.html
אני פשוט חושב שאתה מעל להכליל את המקרה שלך ללא צורך. אני לא משוכנע שמתמטיקה ייחודית באופן שאתה מניח. ואני לא מכחיש שיותר אנשים נאבקים במתמטיקה מאשר לקרוא, למשל. אבל אתה גורם לזה להישמע לא ממש אוניברסלי, אבל כמעט כל כך. אני לא משוכנע שמשהו צריך להיות תנאי מקדים במובן שאתה מתכוון אליו. אני לא משוכנע שאילוץ של אנשים ללמוד דברים שהם לא נהנים מהם עושה יותר מאשר לדחות אנשים מללמוד.
[אם Comp 101 אכן יאפשר לתלמידים לקרוא ולכתוב בצורה שוטפת, אולי אהיה יותר אוהד. אבל נראה שזה חלום מקטרת.]
Tom Au
2016-10-06 18:44:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

באמריקה יש פער רחב בין תלמידי מתמטיקה "טובים" כמוך, לבין תלמידים "רעים" למתמטיקה (רוב האחרים) ומעט מאוד ביניהם. כנראה יותר מאשר במקצועות אחרים.

זה מקשה על התלמידים הטובים במתמטיקה להתייחס לרעים. למרות זאת, שהטובים עושים "ת"א" הוא חלק מהתרגיל לוודא שהרעים לא יגיעו עוד יותר מאחור. ברגע שתבין שזה חלק מה"חוזה החברתי "המסייע במימון הלימודים שלך, תוכל להתמודד עם זה טוב יותר.

aparente001
2016-10-08 06:11:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink
המקרה הקיצוני ביותר של טיעון לנקודה נוספת בשיעורי בית, שאי פעם חוויתי, כ- TA בתחום שכולל הרבה מתמטיקה והוכחות, היה בקורס בוגרים ברמה העליונה. דרגתי שיעורי בית ומבחנים, והייתי זמין לשעות פרסום. יום אחד אחד התלמידים הטובים בכיתה הגיע לראות אותי כדי לשנות את הציון שלו מ -99 ל -100.

מעולם לא ראיתי עקשנות כמו של אותו תלמיד.

אני חושב זה בא מחרדה. הוא היה סטודנט בינלאומי, ממדינה בה הוא נאלץ להוכיח את עצמו כקרם הקרם פעמים רבות על מנת להגיע לארה"ב לבית ספר כיתה. הוא היה רגיל לעבוד מאוד מאוד קשה ולעשות טוב מאוד מאוד.

אוקיי, עכשיו על מה שאתה יכול לעשות, כדי להיות יעיל יותר בהוראתך.

  1. כשסטודנט מגיע לשעות המשרד אומלל מהציון, שים את המיקוד בוודא שהחומר הובן היטב. הראה שאתה שמח שהתלמיד הגיע לשעות המשרד. עודד את התלמיד לבוא לראות אותך לקבלת עזרה במשימה הבאה לפני שיסיים אותה ומסיים אותה. תזכה באמון התלמידים אם תראה שאתה זמין לעזור כאשר הם נאבקים עם החומר.

  2. באפשרותך להעביר את התלמיד דרך לבדוק האם יומן (a + b) = יומן (א) + יומן (ב). אל תעשה את זה על הלוח במשרד שלך - בקש מהתלמיד לעשות זאת על הנייר, כשתביא הצעות לפי הצורך. אתה יכול לרשום דברים, אך לעשות זאת על הנייר, ולוודא שהתלמיד לוקח את ההערות הביתה כדי שיוכל להתייחס אליהם מאוחר יותר.

  3. גרום לאינטראקציה נוספת של התלמידים במהלך השיעור. תיקון שבוצע על ידך (למשל log (a + b) <> log (a) + log (b)) הוא הרבה פחות יעיל מתיקון שנעשה על ידי תלמיד עמית. (כמובן, וודא שהתלמידים מכבדים זה את זה.)

  4. תן את הטון על ידי כבוד עצמך.

  5. אחת הדרכים לעודד אינטראקציה רבה יותר בין תלמידים היא בכך שכולם יכתבו אחד מהפתרונות לשיעורי הבית על הלוח. זה עובד הכי טוב אם יש לך כמה לוחות בחדר, ויכולים שכולם יכתבו על קטע של לוח בו זמנית.

  6. אתה יכול לבקש מהתלמידים ליצור בעיות שיעורי בית ואז הקצה את הבעיות שנוצרו על ידי התלמיד לכל הכיתה.

  7. לפעמים, בצע מטלה שיש לבצע בקבוצה קטנה. אל תחכה עד שהסמסטר כמעט יסתיים כדי להקצות עבודה קבוצתית. הנקודה העיקרית בכך, לדעתי, צריכה להיות עידוד הקמת קבוצות לימוד. כאשר התלמידים לומדים אחד מהשני, לא תצטרך לחזור על עצמך כל כך הרבה.

  8. בקש מכל תלמיד למסור סקיצה אוטוביוגרפית קצרה, כדי לעזור לך להכיר התלמידים שלך. בקש מהם לתאר את סגנון הלמידה שלהם בסקיצה, לציין מהם נקודות החוזק והחולשה שלהם ולספר לך על יעדי חייהם.

  9. אל תחכה עד הסוף. של הסמסטר לערוך הערכת כיתה. אתה יכול לבצע הערכה קצרה שלוש פעמים בסמסטר.

  10. אם יש לך חובות הרצאה, הקדש את הזמן להתכונן היטב. (המורה לחשבון שלי בחשבון II היה מנסה להמציא בעיות דוגמה בזמן. לפעמים הוא היה צריך לנטוש בעיה לדוגמה לאחר שבזבז עליה 20 דקות.)

  11. נסה להקליט וידאו. את עצמך בזמן ההוראה. כשאתה צופה בקלטת הווידאו, בדוק אם אתה נשמע, אם עבודת הלוח שלך ברורה, אם אתה נזהר לא לעמוד מול מה שכתבת זה עתה על הלוח, אם קול הדיבור שלך יעיל.

  12. בעת ניסוח בחינה, בקש מעמית להיבחן כדי לבדוק אותה.

  13. שמור על מדריכים אחרים ונהל יומן , לציין מה אתה רואה שהמדריך עושה, מה אתה רואה את התלמידים עושים, מה עובד טוב ומה לא עובד טוב.

  14. עבוד קשה מאוד בכדי לתפוס כל זיק של יחס טוב, מוסר עבודה טוב או יצירתיות, בתלמיד, וספק משוב חיובי. במילים אחרות, תפוס את האדם שמתנהג כמו תלמיד טוב, סוג התלמיד שאתה יכול ליהנות איתו לעבוד, ותגמל את ההתנהגות הזו.

NSA
2016-10-08 01:36:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

האמת, כתלמיד בהווה במתמטיקה, הייתי באמת זקוק לכיתות הקשוחות. כשהכיתות היו נותנות לי ציונים גבוהים באופן בלתי סביר על שיעורי הבית, חשבתי שאני מסתדר, אבל נכשל בבחינה. מצד שני, לאחר שקיבלתי כמה ציונים שיעורי בית נמוכים מאוד, הייתי לומד היכן אוכל להשתפר והדבר בא לידי ביטוי בציונים גבוהים בבחינות.

במתמטיקה, די קשה לתואר ראשון בשנה פעמים רבות להבין היכן טעו וכיצד לכתוב הוכחה. לכן, ציון קשה הוא חובה לדעתי.

Loek
2016-10-06 11:40:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

(בטלפון כך שיהיו כמה פירושים לעיצוב)

באופן אישי אין לי שום בעיה שתשמור על סטנדרט גבוה. "אם אתה לא עובד בשביל זה, לא מגיע לך ציון טוב" נראה הוגן ויכול להיות שיעור בעל ערך. אנשים צריכים להתחיל לעבוד למשהו בשלב כלשהו בחייהם, ואם זה מתחיל בתיכון בכיתה במתמטיקה, זה נראה כמו המקום המושלם.

עם זאת, אתה אכן נשמע קשה. הדוגמה שנתת (log (x + y)) יכולה להיות קשה מאוד עבור אנשים מסוימים. לא לכל אדם יש מוח שפועל בצורה כזו שהם יכולים לפתור דברים פשוטים ומשעממים כאלה.

למשל הייתי אחד מאותם אנשים, כמעט נשרתי מהתיכון בגלל מתמטיקה, למרות שעשיתי גב ועשיתי יותר שיעורי מתמטיקה ממה שהייתי אמור לעשות. עכשיו 5 שנים מאוחר יותר, אני מהנדס תוכנה PHP זוטר (כמה אירוני), מרוויח משכורת ראויה ואפילו יכול להתחיל לחשוב לקנות ביתי משלי. רק בגלל שתלמיד לא יכול לפתור מטלה, זה לא אומר שהוא לא עובד כדי לעשות את זה.

פגשתי מורה למתמטיקה בהולנדית שתעניש את הטעויות, אבל עדיין ציון יענה בסדר אם החישוב עם השגיאות היה נכון. לדוגמא, אתה יכול להרוויח 5 נקודות לכל מטלה ויש 10 מטלות. תלמיד מעביר בטעות מפעיל (+ -> -), אך מסיים את המטלה ללא שגיאות נוספות. מורה זה היה נותן 3 מתוך 5 נקודות: מינוס אחת לתשובה שגויה ומינוס אחת לסלשלנות. אך מכיוון שהתלמיד הראה שהוא יודע לעשות את החישוב, הוא עדיין מקבל יותר ממחצית הנקודות.

אולי זה יכול להיות פתרון כלשהו?

Leon Meier
2016-10-06 18:58:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

(המשך המחשבה על @stanri.)

כשלמדתי, לקחתי הרצאות וסמינרים לפעמים בלי לקבל נקודות, ציונים או תעודות, רק לצורך לימוד משהו מרגש. נסה להניע את התלמידים שלך באופן דומה. ספר להם את הסיפור הבא, למשל:

  • לא אכפת לך מהציונים יותר מדי; הם מודדים את ההתקדמות שלך ביחס לציפיות של מכונות ענק הנקראות מדינה.

  • שים לב למה שלמדת.

  • זמן האוניברסיטה הוא ההזדמנות הייחודית ללמוד; באופן כללי, ל לא תהיה הזדמנות שנייה. השתמש בזמן הזה.

מאוחר יותר, כשהייתי ת"א והתלמידים ביקשו ממני לטוב יותר ציונים בלי לעשות משהו, ראיתי בזה אשמתי: לא הניעתי אותם מספיק. אתה יכול לחשוב לעשות את אותו הדבר.

לא מסכים בעצה זו בכבוד. אתה פשוט לא יכול להאכיל * מוטיבציה * בכפית לתלמידים. זה אחד מהצרכים שהם מביאים לשולחן.
אבל החלק החיצוני, המסופק על ידי המדריך / ת"א, הוא ... ציונים.
@Daniel - אני מסכים עם העצה הזו, במידה מסוימת. אתה צודק, כמובן: מדריך יכול לעשות כל כך הרבה רק כשמדובר במוטיבציה של התלמידים. ובכל זאת, הוא יכול לשלב אותו בכיתה מדי פעם. אני עובד על "האם אתה כאן כדי לקבל תעודה, או שאתה כאן כדי לקבל השכלה?" שיחה לשיעורים שלי מדי פעם. המפתח, אני חושב, הוא שיש את השאלה הפילוסופית הזו בתקופה בה הציונים אינם בראש מעייניהם. במילים אחרות, אל תנסו להתבונן בפילוסופיה ביום בו הם יחזרו לבחינות האמצע. שיעבור כמו בלון עופרת.
StackBuddy
2016-10-10 14:27:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הוראה באופן כללי: אני מרגיש שאתה צריך להתמקד בתלמידים יותר, - צורך להסביר דברים "שוב ושוב" פשוט אומר שלא הסברת בבירור תהליך - להתלונן על זה - מתלונן על ביצוע שלך עבודה (ללמד)

עליך להנגיש להם מתמטיקה באמצעות שפה והיגיון באופן שהם מבינים, ולתת להם את הכלים המתמטיים לפרק בעיות. לא השגת זאת אם הם לא ' לא מקבלים את זה (אז תפסיקו להעניש אותם על זה בגישה שלכם) הפשילו שרוולים ומצאו דרך חדשה להסביר להיות מסוגל לתקשר את אותו התהליך כדי לערער בדרכים רבות

אנשים אוהבים ללמוד - יש לך מיומנות במתמטיקה. אבל הגאונות של להיות מורה היא למצוא דרכים רבות להקנות את אותה מיומנות, הדורשת עומק רב של ידע ורב-גוניות במיומנויות התקשורת.

הייתי מציע אולי לבחון את מיכל תומאס, מורה נהדר באמת - עצתו לתלמידים, ואני מאמין שזה נכון -

אין תלמידים גרועים רק מורים גרועים זהו חלק חשוב מאוד בשיטת מישל תומאס. האחריות המלאה על הלמידה מוטלת על המורה ולא על התלמיד. זה עוזר להבטיח שהם יכולים להירגע ולהרגיש ביטחון, וכך מאפשר להם ללמוד ביעילות. (הקורס שלו עוסק בהוראת צרפתית) אך הדבר נכון לגבי כל מיומנות - כשמשהו מוסבר היטב - הוא נלמד. (אם סטודנט לא יכול לזכור זאת - זה לא נלמד ולא הובן כמושג)

https://www.youtube.com/watch?v=P8jhy7ZQC38

בדירוג - ציון עבור מה שהשיגו, זה להראות עם אילו מושגים הם מתקשים ומה הצורך שאתה עובד איתם)



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...